lördag, augusti 23, 2008

repris

Den 6 januari 2006 visade jag den här bilden.


Jag hittade den i en tidning från 1958 med stickbeskrivning och allt. Kanske det skulle vara något som jag kan göra på min kurs?
Det står i tidningen att "...den kommer att mottagas med hurrarop av tonåringen likaväl som av hennes mamma."
Jag kanske är någonstans mittemellan så jag hoppas på ett hurra i alla fall. Visst är den väl lite söt?

Jag har kört bil med släpvagn idag! För första gången i mitt liv! Jag backade ner på garageuppfarten också! Fast då med lite hjälp... Jag svettades som en liten gnu, men det gick ju bra. Jag fick inte ens panik. :-)

Jonas och jag har varit till Stjärnsund med PV:n ikväll. Vi tog med oss en termos kaffe, kakor och muffins och stack iväg på en liten tur. Mysigt! Fast det börjar bli kallt nu på kvällarna så vi satt inte så länge. Vi körde förbi Gästrike Hammarby på vägen dit och där är det faktiskt jätte fint och idylliskt. Hade det varit mer liv och rörelse med mataffärer och sådant så skulle jag kunna tänka mig att bo där. Jätte häftiga radhus och brukslängor. Verkligen fint!

Ja, det har varit en händelserik dag. Dags att sova.

5 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

ÅH! Jag lägger en beställning direkt!!! SÅ FIN MÖSSA!!! *jublar* Ja, den verkar falla 32-åringar i smaken också. Hmmmm... Rosa eller vintervit? Vilken färg vill du ha?

Marie - Med mina händer... sa...

Jag hittade beskrivning på en väska! http://www.pandayarns.biz/media/freePatterns/felted_bag.pdf
Den var ju också jättefin! Den filtas efteråt, så snyggt!

Sen har jag en blogg jag brukar följa, http://www.sakerattminnas.blogspot.com/, hon har en katogori med stickat. Lite kul saker, faktiskt.

Tjingeling! :-)

Marie - Med mina händer... sa...

Hmmm... hela webbadressen syns inte... du ska lägga till bag.pdf på slutet efter felted_

snurrigt!

Marie - Med mina händer... sa...

Hallå ja! Jag igen! ;-)

Scrolla ner lite och se sökresultatet... Något för nästa sommar, kanske? http://www.lionbrand.com/cgi-bin/patternFinder.fcgi?search=Search&searchText=flip+flop&Go.x=16&Go.y=7

Jag borde kanske också gå en stickkurs! SÅ mycket fint (och mindre fint) det finns! Jag blev helt kär i den här: http://www.lionbrand.com/patterns/70474AD.html

Hoppas hela länkarna kommer med denna gång. Nu ska jag sluta bombadera dig med inlägg. Dags att krypa ner i sängen. Kram, vännen!

Åsa sa...

Ja, visst är den fin!!! :-) Den är nog inte så svår att göra så jag hoppas att jag kan få ihop en till dig så småning om. Rosa tror jag att du skulle passa i, jag funderar på röd.

Tack för alla tips!! Jag ska kolla upp allt sedan. Det finns så mycket fint som sagt var. Jag har hittat en sajt som heter www.garnstudio.com där finns det också massor av fint....och fult. ;-)

Fortsätt bombardera!
Kram