torsdag, augusti 28, 2008

pajtanten

Det blev en lyckad fikastund med mina pajer. Det var bra faktiskt för då kan jag göra mer plommonpajer. Det är svårt att hitta recept med plommon i faktikst. Hittade en mjuk kaka där det bara skulle vara 4 plommon.... Jag skulle kanske behöva göra 40 000 kakor i så fall!! Det går ju inte. Nu gjorde jag en klassisk smulpaj och strödde farinsocker+råsocker+kanel på plommonen som jag tagit ur kärnan och delat i fyra bitar så gott det gick. 15-20min i ugn på 200grader. Servera med vaniljsås eller grädde. Gott!

Jag hoppas att pappa och jag kan åka ut och plocka lingon idag. Jag vet inte hur vädret blir riktigt. Nu är det soligt i alla fall, hoppas att det håller i sig. Det skulle vara skönt att komma ut i skogen ett tag.

I flera dagar i rad så har min stackars dator haft hemska virus. Dom var nästan omöjliga att få bort. Jag fattar inte hur det kunde hända. Ändå ska jag ha det bästa virusprogrammet på marknaden enligt killarna på Datametropolen. Ett såg precis ut som windows eget säkerhetscenter. Vad ska man tro? Det var ju virus förstås som jag misstänkte efter ett tag och tillslut kunde mitt virusprogram ta bort det. Igår kom nästa attack. Phuu! Det tar så mycket energi och tid! Nu kanske det kan vara lugnt ett tag.

Dags att börja ta fram stövlar och hink. Fästingarna har väl försvunnit nu va? Hoppas...

Inga kommentarer: