fredag, augusti 22, 2008

stickning

Kan ni tänka er att jag har tagit mig i kragen och anmält mig på stickkurs i höst!! Jag känner mig så glad och nöjd! Jag har massor av stickor i olika tjocklekar och kartongvis med garn efter mamma. Själv vet jag inte om jag kan skticka rät eller avig, något av dom är det. Ni vet när det blir vågigt... Är det rät? Hur som helst så får jag väl veta på kursen. Den hålls av Medborgarskolan och är varannan vecka "så man ska hinna sticka hemma däremellan".
Jag ska inte ha så höga ambitioner alls. Lär jag mig avig och rät så är jag nöjd. Kanske håller jag mig till halsdukar och sånt. Minns ni mössan jag skulle sticka efter Do Redos mönster? Det blev katastrof och den slutade i ett hysteriskt sammanbrott och numera bortglömd. Det kanske skulle vara idé att försöka sig på den då jag kommer att få hjälp. Fortsättning följer.... Kursstart i september så håll utkik efter rapporter.

Idag är det fint väder och jag ska fortsätta måla vitt runt fönster och dörrar på uthuset. Det blir fint! Synd att det inte räcker med att måla en gång. Jag vill bli färdig snart.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Visst var det stickning som jag lärde dig i Borås när du lärde mig hur man syr smock? Äsch, jag minns inte. :-)

Men det är lätt, att sticka menar jag. Och jag trooor att rätstickning, när man bara stickar räta maskor blir vågigt. Och sen finns det slätstickning, då här jag för mig att man vikar räta maskor på ena hållet och aviga på tillbakahållet.
Fast du får kanske rätta mig sen när du gått kursen. *s*
Följa något mönster vet jag inte om jag klarar...

Det låter jättekul med en sån kurs! Du kommer säkert att bli helt biten av det. Sticka varje ledig minut.

Åsa sa...

Hmm... det kanske det var. Jag minns inte faktiskt. Det är som ett töcken ibland för mig. Men det kan nog vara så som du säger. Smocken minns jag att jag visade dig min pärm och så. Nu vet jag knappt vad jag har den pärmen heller. Det där med minnet... :-I

Jag hoppas att jag ska klara av att hålla ångan uppe och ha tålamodet som krävs. Mitt mål är att vilja sticka varje sekund!