onsdag, december 05, 2007

färgeri

Så här ser det ut på färgeriet. Maskinen som låter är en gammal manuell maskin som är helt fantastisk. I fimandets minut så färgar jag ett grönt sidentyg. Färgen ska vara som det gröna tyget som ligger på bordet i slutet av filmen. Jag lyckades sådär... Men det blev godkänt.

Idag ringde en tjej från Telia och hade ett erbjudande om fri digital-tv ett helt år. Box och hela faderullan var gratis och man fick behålla boxen sedan. Men om jag redan har en box då? frågade jag. Man måste ha Telias box för att det skulle fungera. sa hon. Jaha, men jag vill fundera lite så kan jag kontakta er i så fall. sa jag. Men, vad är det du funderar på? Jag vill prata med min sambo och så, sedan så tittar vi inte så mycket på tv heller. Men det är ju bra ändå för du har ju valmöjligheten i alla fall. sa hon. Ja, men jag vill i alla fall fundera. sa jag. Men Åsa, jag tror att du måste ha missförstått mig, för det här är ju gratis. Jag förstår vad du säger men jag vill fundera! Tack och hej då. Herregud. Respektera vad jag säger för fasen! Hon skulle aldrig ha sagt "Men Åsa", det är det värsta jag vet. Jag förstår inte varför dom måste vara så "kompis". En kille ringde från Hyresgästföreningen och sa: Hejsan Åsa jag heter bla bla bla och ringer ang bla bla bla. ...och hur är det mig dig idag? Ja men hurså? Det ska väl du skita i och han kommer ändå inte ihåg om jag säger att jag mår piss eller om jag mår bra när samtalet är slut så det är bara bortkastat. Det är då inget knep som går hem hos mig i alla fall. Vi vill har bestämt att vi inte vill ha extra kanaler. Jag tittar så sällan på tv och vill inte att den där apparaten ska styra mitt liv. Punkt slut.

Åh, vad skönt att få skälla lite.

Inga kommentarer: