söndag, december 02, 2007

Jag har så roligt idag. Var bara tvungen att prova digitalkamerans filmfunktion. Det här är vårt husdjur Stålis. Visst har han söta fötter? :-)

Jag har aldrig lagt upp en video på bloggen, men jag tror det ska funka.

Annars så pyntar jag idag. Elljustakar hit och dit. Inte mycket till adventsväder direkt. Det snöade jätte mycket igår och vi skottade upp det som inte jag orkade själv i torsdags. Men sedan på kvällen började det att spöregna så nu har all snö smält bort. Jag dristade mig till att göra en snölykta som jag hade tänkt att tända på kvällen. Idag är det vara piggar kvar av den. Synd. Hoppas att det kan få bli en vit jul i alla fall. Det stod i tidningen idag att ett äldre par från Ystad hade åkt 86 mil för att få uppleva Julbocken, snön och den goda julstämningen i Gävle. Julbocken är ju världskändis nu så det förstår jag, men snön är ju bara slask. Julstämning, ja, vad vet jag... Kanske. Det kanske inte finns snö alls i Ystad så då kanske det är roligt med lite slask. Marie, du som bor i närheten. Finns det snö hos er? Eller får ni en grön 1:a advent? Jag var i Ystad när jag var på turnén för två år sedan tror jag det var. Vi spelade på teatern där. En helt fantastisk liten teater med sluttande scengolv och ett gammalt maskineri under scenen som de har på Drottningholm. Jätte intressant att se.

Nä, jag får väl fortsätta och pynta.

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Vart tog den vägen?

Marie - Med mina händer... sa...

*skrattar* Slå vad om att Stålis inte kissar inne! Om han ynglar av sig (eller nåt) så vill jag ha första tjing på en unge! :-)

Väderrapport: Blåst och regn till första advent. Så här var det helt klart julstämning. ;-)
Det har bara varit en liten vända snö här nere... och det täckte inte ens gräsmattan. Det var nog tre veckor sen.

Slut på rapporten! Gonatt.