lördag, december 15, 2007

Marknad...?

Ja, jag har gjort en typisk "Åsa-grej" idag. Var ju så himla sugen att gå på Bondens egen marknad idag. Jag har tjatat om det hela veckan med dom på jobbet, pappa och med Jonas och säkert många fler. Mellan 11- 14 på Rådhustorget i Gävle. Jajamensan! Jonas och jag åkte in till Gävle idag för att fixa lite julklappar och jag skulle äntligen få gå på min marknad. Kommer fram till torget och det står en vagn med korvförsäljning och vagn med fiskförsäljning. Inte ett jäkla marknadsstånd!!! Ingenting var det! Tomt. Men...men, det var ju idag det skulle vara.... Görel skulle ju också gå. sa jag besviket. Ja, men det är ingen marknad, sa Jonas, du har väl tittat fel på datum. Det är ju inte helt olikt dig.
Ja, det var bara att acceptera. När vi kom hem så tittade jag i tidningen och vet ni vad det var för datum som min marknad skulle vara? Den 22:a, dvs NÄSTA lördag! Det är så typiskt mig att göra så där. Jag var tvungen att skratta åt mig själv. Jonas var inte förvånad.
Jag har fått tag i lite julklappar i alla fall så det känns bra. Har några kvar. Men det får jag fixa sedan. Det räcker med några timmar på stan sedan är jag så svettig och trött på folk så jag vill bara slå och knuffas. Då är det bättre att ge upp och åka hem. Snart är det över.

Inga kommentarer: