torsdag, december 20, 2007

Julhandel

Jag har två julklappar kvar tror jag. Sedan är jag färdig för i år. Skönt. Jag har ändå inte känt panik i år. Jag är i alla fall ledig i morgon så jag ska fixa det sista då.
Vi åker på lördag till Jan. Jag hoppas på att få en privat visning och kanske en liten åktur i traktorn. Synd att det inte finns en skopa, annars hade ju det varit kul att få åka i.
På söndag drar vi vidare till Umeå. Ska gå på stan och titta och gå på fik. Jätte mysigt. Sedan ska vi gå och se Arn på juldagen också. Jag har inte läst böckerna så jag vet ingenting om historien, men det är nog en bra julledighets-gå-på-bio-film... typ.
Annars så är det inte så mycket jag har att berätta. Jag syr en 1700-tals rock på jobbet med solfjäderveck i sidan som ser ut som ett dragspel. Det tar hur lång tid som helst att tråckla. Först markera alla veck sedan pressa och tråckla ner. Mitt högra pekfinger och tumme gör nästan ont. Jag har jobbat i två dagar med under arbetet bara. Resten tar jag när jag börjar igen den 2/1. Men den kommer att bli väldigt fin. Tyget är en gardin från Åhléns.
Jag har kommit på att nästa år så har jag jobbat med teater i 10 år! I 10 år!! Jag undrar fortfarande om det är rätt för mig, men jag kan inte sluta heller. Jag får se. Ett år i taget får det bli. Eller kanske ett halvår i taget om man ska räkna i den här branchen.
Gnatt!

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Jag vill ha en sån rock :)

Jan Ericson sa...

Förresten....ska ni hit....?