måndag, april 28, 2008

doft

Det doftar sommar ute. En lite mulig morgon när regnet hänger i luften. Jag älskar den doften.

Igår ringde en kvinna och frågade om jag ville vara med på en utställning i sommar i Torsåker. Hon frågade mig förra sommaren också men då kunde jag inte.
Jag svarade att jag skulle vara med.
Jag sa: Ja, det vore kul!
PANIK!!!!!
Vad ska jag göra?
Det ska visas utomhus.
PANIK!
Jag har aldrig gjort det förut!
HJÄLP!
Hon sa: Du sa att du tyckte att det verkade intressant att med (.....hon sa vad det kallades att ställa ut utomhus....) så jag tänkte fråga igen om du ville.
(just ja, jag sa visst det) PANIK!!!!

Ja herregud, vad har jag gett mig in på. Det är inte så himla långt kvar. Den öppnar den 5/7 och håller på hela sommaren. Jag har aldrig varit där tyvärr så jag vet inte hur det ser ut, men som har ett kafé på sommaren också så det låter jätte mysigt.
Jag har en tanke om att jag ska göra figurer som bor i ett träd. Vi får se...

Inga kommentarer: