fredag, april 25, 2008

Stockholms resan

Åh, vad jag har varit ute på äventyr och fått se stora Stockholm! :-) I måndags så tog jag min packning (min proppade Kånken, axelväska och en liten kasse med tre tomatplantor) och satte mig på tåget till Stockholm. Jag var framme klockan halv elva och gick glad i hågen till Kulturhuset för att se Joanna Rubin Drangers ("Fröken livrädd och kärleken") utställning. MEN! Det var stängt! Det är klart, det var ju måndag.... Skit. Jag gick planlöst fram och tillbaka på Drottninggatan och upp till Hötorget tills jag mötte Fia. Vi kom så såmåning om hem till Fia och jag fick äntligen få av mig väskor och varma koftor (det var ju asvarmt!) och mina stackars stressade tomater.
Vädret har varit soligt och varmt hela veckan. Våren i Stockholm har ju kommit lite längre än här såg jag. Det har varit så mysigt.
Vi har varit på Veda Lila, Govindas butik och den fantastiska Stockholms Aeter och essensbutik från 1889 (www.essencefabriken.se) handlat kryddor och te och allt möjligt!
Jag och moster gick på utställningen på tisdagen i stället. Det var jätte bra och jag blev mycket inspirerad.
Jag har följt med Fia på Ashtanga yoga. Det var väldigt jobbigt! Har haft träningsvärk i armarna i två dagar. Men intressant eftersom det är en annan yogaform än den jag går på.

På onsdagen tog Fia och jag (Kånken, tomater, axelväska och tyng påse med shoppingsaker) pendeln till Märsta där Kerstin, Antonia och hennes kille Alex hämtade upp oss och vi åkte till fina Sigtuna. Det är så himla fint och pitoreskt med alla små hus och gränder. Vi käkade våfflor på "Våfflan" förstås. Mmmm.... På vägen till bilen köpte Kerstin en liten cholkadtårta som bara var tänkt till 2-3 personer. Men vi delade den på 5 och det räckte bra. Den var så himla god så vi höll på att svimma alla som satt runt bordet. Vilken chokladsmak och fluffig mousse....muosse....mossse....eller hur det stavas :-P

På torsdagen så var det dags att åka hem. Jan kom och hämtade mig vi ett- två tiden. Tiden går så fort när man har roligt. Min lilla resa har varit så härlig och vi har skrattat och fnittrat mycket tillsammans. Det är ju det som är hela grejen liksom ;-)

Under dagarna som gått har mina växter klarat sig bra. Oliven är på G igen och i natt får den stå ute. (ångest) Tomaterna har jag tagit in. Jag tror att dom är skörare. Pelargonerna har vuxit och allt ser så bra ut.

Jonas och jag har druckit en kopp te i uterummet ikväll. Det är så mysigt att sitta där. Längtar tills vi har köpt en trädgårdsmöbel så det går att sitta lite bekvämare.

Inga kommentarer: