söndag, april 20, 2008

nu vill....

...jag skrika VÅR!!! Det känns som att det inte blir mer snö nu va? Fast det hör väl våren till.
Jag och Jonas åkte till stugan i fredags och fikade och krattade. Först fika. Vi skyndade oss att ställa i ordning utemöblerna på altanaen. Jag skyndade mig att hämta filtar och och kuddar och sedan var det bara att duka upp. Åh, vad gott det var. Solen sken och fåglarna kvittrade. Vår.
Jag blir rastlös fort så jag började kratta. Och kratta och kratta.... Det slog mig att alla löv har suttit på träden i somras. (Ding doja nr 1!!!) Då som jag tyckte att det var så grönt och fint. Inte tänkte jag på att jag skulle stå där och sucka över hur mycket löv det finns. Fast jag har ju gjort det år efter år. Mitt minne fungerar inte så helt enkelt. Tur är väl det. Hur ska jag annars kunna njuta av nuet?
Påskliljorna börjar komma upp och slår nog ut när som helst. En liten krokus såg jag i rabatten och några tussilago. Jag glömde att ta kort. Jag brukar alltid göra det och jag hade kameran med mig. Typiskt mig. Jag hamnade väl i en krattpsykos.
Oliven har stått ute i natt!!! Jag hade så dåligt samvete i går kväll. Dessutom så klippte jag bort alla vissna löv som satt kvar sedan allt ramlade bort i vintras. Nu ser den ännu mer eländig ut med sina ynkliga gröna skott. Det var minusgrader dessutom. Usch. Nu är det väl kört. Men det blir varmt i uterummet idag när solen ligger på så den kanske vaknar igen.

Igår gjorde jag i ordning så jag kan börja vara i min lilla ateljé i uthuset. Det kommer att bli jätte bra och jag längtar ut dit redan. Alla tyger och garner ska jag flytta dit och papper och sånt. Kul!

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Jag är så avundsjuk på din ateljé. Härom veckan kom jag över den här länken: http://twopeasinabucket.kaboose.com/pg.asp?cmd=display&layout_id=1123496

Ett scrapskjul! Min pappa har frågat om vi vill ha en lekstuga till barnen i trädgården, för då kan han bygga det. Nä sa vi. Men nu vill jag ha ett scrapskjul! ;-)

Hoppas olivträdet klarat sig. Så mycket omtanke det fått av dig.

Åsa sa...

Men gud om man kunda ha den ordningen! Vad fint det var! Det är klart att du ska ha ett scrapsjul! Du kommer att få till det precis som det på bilderna. Det är jag säker på. :-)