fredag, april 11, 2008

jaha ja

Man ska inte ropa VÅR! bara sådär. Inte så smart. Det blir bakslag direkt. Det har kommit snö och det blev kallare. Visserligen smälter det snabbt, men ändå. Trist! Bara det blir varmt igen så kommer nog våren med stormsteg.
Det blev fel för småfåglarna också. Stackars... Bofinkar och rödhakar satt här utanför i träden och burrade upp sig. I morse tyckte jag att jag såg en domherrehona. Kajorna tar över fågelbordet ibland så dom små får passa på att äta när dom inte är där. Det är roligt att studera kajorna. Ett skatpar har hittat vår dörrmatta på bron som det tycker är jätte bra att dra små baststrån av. Dom bygger bo av det antagligen. Tur jag har fåglaran att titta på. Det är inte mycket som roar mig om dagarna.

Idag ska jag plantera om mina tomater. Jag köpte större krukor igår. Basilikan behöver också större. En pelargon ska jag också sätta i en ny kruka.
Oliven växer som bara den. Skottet som kom först har blivit jätte långt och det ser ut som den kan gå av när som helst. Jag ska visa en bild sedan.

Jag är redan kaffesugen.... klockan är bara 8.00. Det blev en tidig morgon idag av någon anledning. Men jag kan inte ligga och slöa. Jag får så dåligt samvete och känner mig som en slapp arbetslös som inte gör rätt för sig.

Nä, nu ska jag gå och jobba på min struktur. Planering. Hur ska jag göra för att få ordnig på min hysteriskt inehållsrika dag? Tomaterna... basilikan... och sen var det...? ...göra kaffe... ringa och boka klipptid... hinner jag en promenad? Det är frågan om det. Hur ska det gå?

Inga kommentarer: