måndag, september 01, 2008

fransar och ögonbryn



Äntligen har jag färgat mina fransar och bryn! Moster inspirerade mig så jag kunde inte hålla mig längre. 250 spänn! Vad dyrt det var... och vad ont det gjorde... Fick jag hade jag sparkat och slagits för att det blev nästan panik när hon aldrig slutade plocka strån. Fy! Hoppas att det håller ett tag i alla fall. Jag såg inte klok ut när det var färdigt. Knallröd mellan och under ögonfransarna efter att hon drog med vax, plus att jag var rödögd av fransfärgen. Är det värt det kan man undra? Nu kännns det bättre och jag tycker att det blev bra. Jag har inte någon "före" bild tyvärr.

Nu ska jag plågas med jobbsökningsbrev. CV kanske det heter. Verkligen hatar det. Hatar.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Men vilken jobbig måndag du har. ;-) Det gäller att kicka igång veckan ordentligt.

Jag har förresten hoppat över att vaxa mig under armarna. Benen vaxar jag, men armhålorna rakar jag. Det gjorde för ont för att vara värt det.
Ögonbrynen plockar jag själv, när jag tänker på det och orkar. För sällan, alltså.

Hoppas tisdagen blir bättre! Kram

Åsa sa...

Om hon ändå hade nöjt sig med att vaxa bara för det gick ju fort i alla fall, men plockningen... Det är skillnad när man gör det själv, men inte kul när någon annan gör det. Jag trodde ändå att jag höll efter mina bryn, men så var inte fallet ;-)
Jag har tänkt på dig och armhålevaxningen faktiskt. Starkt jobbat att prova, själv hade jag väl svimmat :-)
Kram!