onsdag, oktober 08, 2008

mössan


Mössan är färdig!!! Ni vet den från 1958. Det blev inte riktigt som mönstret eftersom jag missade ett moment i början som jag inte fattar hur det gick till. Jag har också tappat bort mig i varven och ränderna är lite olika breda, men vad fasen gör det? Jag skippade också siden bandet och rosetten för det kändes inte riktigt som min grej plus att det inte blev en "turban" modell utan mer som en vanlig mössa ser ut. Mer 2008 kanske man kan säga ;-) Kort sagt så är det inte mycket kvar av orginalbeskrivningen, men bara det att jag har fullföljt min uppgift som jag tog mig an och att det blev en mössa som passar på mig! Helt fantastiskt! Ju mer jag stickade såg det ut som om den skulle passa på ett jätte stort huvud. Tänkte att det här kan aldrig bli bra, men jag trivs ganska bra i den än så länge. Den är lite gles så det blåser nog igenom den. Kanske ska ha den på mig på Jobbmässan i morgon.... eller inte...
Prickarna är kvar så jag får väl se hur jag mår i morgon om det blir någon mässa eller inte. Alltid är det något.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

ÅH! Den blev ju jättefin! :-) Häftigt med en egenstickad mössa. Riktigt häftigt.

Blev det någon "mössa på mässa" idag? Eller de envisa prickarna är kvar?
Kram

Åsa sa...

Visst är det häftigt att ha en egenstickad mössa! Jag är nästan chockad över att jag har gjort den!
Ingen mössa idag på mässan blev det. Jag hade svettats ihjäl tror jag.
Prickarna är kvar och det känns som ett knotter! Dumma prickar!

Kram!