torsdag, oktober 09, 2008

mässan

Phuuu.....
Ja, nu har jag varit på mässan och letat jobb. Det som kändes mest tilltalande för mig och något som jag kan relatera till var att utbilda mig till busschufför, lastbilschaufför eller maskinförare. Eller relatera till vet jag väl inte om jag kan heller.... Jag har väl aldrig varit i kontakt med det.... Nåja, jag pratade med en busschufför och han verkade så förtroendeingivande så jag tänkte: Ja, varför inte? Många går i pension nu och man får garanterat jobb. Eller tänk er lilla jag i en stor lastbil! Häftigt va! Eller maskinförare! Men det är nog svårt och mycket precision. Tjejer borde vara duktiga på det. Det var min höjdpunkt idag, annars så var det bemanningsföretag till höger och vänster, säljföretag, IT-företag som söker systemutvecklare, innesäljare, CNC-operatörer... ja, allt som inte jag kan eller har erfarenhet av. En skräddare som jag är på helt fel ställe. Därför kändes det som om buss och lastbil var något konkret och något jag åtminstånde vet att jag kan göra. IKEA som jag var intresserad av och spetsade mig på att få lämna in mitt CV hade ett tomt bord med en dator som visade hur man söker jobb via deras hemsida. Nä, jag känner mig helt fel. Vad ska jag göra? Starta eget? Åsa och jag kom på att man kan börja sy till transvestiter! Det måste finnas en marknad för det. Hon visste flera i Aten som hon kunde ta kontakt med :-) Man blir mer och mer desperat.
Jag får sova på saken.

Inga kommentarer: