tisdag, oktober 07, 2008

snopet

Idag blev ingenting som jag har tänkt mig. En sköterska ringer till mig och informerar mig om vacciner nu när vi ska till Goa. Jag hade redan pratat med en annan kvinna om det och bokat tid i morgon kl 14.40. Men det verkar som om de inte har riktigt koll på vad den andre gör eftersom vaccinsköterkan hade semester i morgon. Vi fick komma idag i stället 15.30. Jag passade på att fråga henne om mina röda prickar som plötsligt blossade upp på hela överkroppen i fredags-lördags någon gång. Hon skulle titta på det.
Jag klädde på mig packade mina saker och åkte till stugan eftersom vi skulle fira pappas födelsedag och "göra vinter", dvs stänga av vatten och plocka in möbler mm. Jag passade på att gå i skogen och titta efter lite svamp och hittade faktiskt gula kantareller och trattkantareller! Gav pappa en påse som pressent också. Jan, Gunilla, Emil och hunden Selma kom och vi fejade på ett tag sedan var vi tvungna att fika eftersom jag skulle åka vid tre. Så typiskt, jag ville ju vara kvar längre!
Hos vaccinsköterskan så fick vi info om alla sprutor, tabletter och pulver och gud vet allt som man måste ta. Hon skulle börja med mig då hon fick syn på mina prickar.
"Men herregud vad prickar!!! Hur du ser ut!!!"
Jag visade resten av kroppen också och hon kunde inte fatta vad det var. För att vara på den säkra sidan så gick hon och hämtade en doktor som fick titta på mina konstiga prickar. Han var så vindögd så han såg väl säker dubbelt så många... Men han hade inte heller sett sådana prickar som mina. Men de trodde att dom kunde komma från någon infektion i halsen. Jag har ju inte kännt mig så bra på sista tiden. Det har känts som att något vill bryta ut. Sköterskan tog febern på mig i örat och jag hade 37,8.
"Nej, men du får ju ingen spruta nu! Det går ju inte!"
Man får inte ta vaccin om man har feber för det kan göra att man blir ännu sjukare och det är liksom ingen vits. Jonas fick ta sin i alla fall och när han får sin andra spruta i november så får jag ta min första. Hoppas att prickarna och febern är borta då. Det blev ju lite snopet.
Inte kunde jag åka på stickkursen heller ikväll. Bara att bädda ner sig och glo på tv eller nåt. Suck!

Jag avslutar med lite höstbilder från stugan och Storsjön. Hösten är ju fin är solen skiner.


1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Nämen! Vad konstigt. Och sicket bemötande av sköterskan då. *suck*

Krya på dig!