fredag, oktober 03, 2008

fyllot

Gud, vilken morgon! Jag har ringt polisen och allt!
I morse vid 7 tiden vaknade jag av ett hojtande, skrikande och spottande. Jag tittar ut och får se en karl/kille som står under äppelträdet hos grannen. Först hade jag inte glasögonen på mig så jag trodde att det var grannen...
Killen vinglade på där fram och tillbaka. Jag sa till Jonas att ett fyllo var i grannens trädgård. Vi bestämde oss för att ringa polisen. Jag gick ut i hallen kollade telefonnummer och går in i sovrummet igen. Då hade människan lyckats tagit sig in i vår trädgård! Som han vinglade fattar jag inte att det gick så fort. Polisen svarade och jag sa hur det låg till. Han frågade också om killen var påverkade av något annat. Men, hur skulle jag veta det?? De skulle försöka få loss en bil sa han. När jag lagt på så får jag se hur killen får syn på en av Jonas bilar som står ute. Han vinglar omkring och kommer närmare bilen, men kliver snett på en träkant och faller på bilen!! :-O Efter det så lyckas han ta sig bort mot grannen bakom oss. Fortfarande hojtar och skriker. Vi går ut och kollar på bilen och tror i vår enfald att polisen kanske kommer... oj vad fel vi har.
Efter två timmar ringer en kvinna från Polisen i Gävle och frågar om jag vet vem killen är!!!
(Va? Jag tror inte jag har ringt polisen om jag visste vem det var!)
"Nä, jag vet inte vem han är."
"Så du har inte sett honom förut?"
"Nä, jag vet inte vem han är."
"Men, det är bara ni som har ringt", säger hon sedan.
"Jaha. Det var ju konstigt."
"Hur såg han ut då?"
"Han hade bara t-shirt och jeans som var täckt med gegga. Han har väl ramlat här."
Så där höll vi på ett tag och hon sa att de skulle köra runt i området och titta. Vi var tvungen att åka så jag vet inte om de kom. Det kändes ju ganska onödigt då.
Är det fjantigt att ringa polisen i en sådan situation? Jag menar eftersom ingen annan hade ringt? Kanske de inte var hemma eller kanske de tycker det är roligt med ett fyllo i trädgården. Nu vet man inte vad folk är påverkad av. Jag tycker det är läskigt i alla fall.
Hela grejen är bara helt sanslös! Att han hann med att ramla på bilen är helt otroligt. Om det hade varit på volvon i alla fall då, eller på ingen alls. Sån himla otur!

Jag ska till Arbetsförmedlingen idag och på en rekryteringsträff.

2 kommentarer:

caelm75 sa...

Vilket uppvaknande!! Det är klart att man måste ringa polisen om man har ett fyllo i trädgården! Hur gick det med bilen?
Kram.

Åsa sa...

Helt hysteriskt! Jo, det gick faktiskt bra med bilen! Tack och lov för det. Annars vet jag inte vad man skulle ha gjort. Försökte fråga polisen men den kvinnan visste inte heller...
Man blir ju lite fundersam att ingen annan reagerar av grannarna. Jag vet att grannen tvärs över var hemma. Men de kanske skiter i det om de inte är dom själv som drabbas.
Mycket ska man vara med om... :-)
Kram!