fredag, januari 16, 2009

bikini och tavlor


Det här ska föreställa en bikini-trekants-bh-del. Man bara måste ju prova att virka en bikiniöverdel om man kan. Jag vet inte om jag kan, men det blev ju en trekant i alla fall sedan återstår det att se om den passar. Bikinibyxan tror jag att jag skippar eftersom det blir ju ganska hårt med bomullsgarnet. Kul att ha det mellan benen... nja, tror inte det blir bra. Man kanske ändå vill ha en vanlig bikinibyxa under ändå så det är inte någon vits. Men det är ingenting att bada i direkt. Nu ska jag bara virka klart den andra delen och prova. Sedan är det en väska som står på tur, tror jag.

Det här är en serie som jag har gjort som ska vara med på en utställning i Tierp i början på Februari. Det är Ateljéföreningen Tredje tvärgatan som jag var medlem i förut och där jag hade min ateljé. Jag och Camilla, som jag delade ateljé med, får vara med på årets utställning och jag har fått ihop dom här bilderna. Har målat i Gouache på akvarellpapper. Det var verkligen roligt! Varför har jag inte kommit på det här förut. Smidigt och enkelt. Bortse från den extremt vita blixtfläcken. Höll på att bli galen när jag skulle fota, det var för mörkt var jag än var i huset trots att det var soligt och fint ute. Titeln står under bilden.
-Tålamod, tillit, vilja och intresse. Det är något jag undrar över.

Frågan.

- Blommor pratar inte om sånt!

3 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Helt underbara tavlor!!! Dom är så fina så jag nästan dööör. :-) Ja, de föll mig i smaken till 110%. Så kul med utställning.

Kram, Marie

Åsa sa...

Tack Marie!! Vad roligt att du gillade dom! Jag kände direkt att jag hade hittat en teknik som passade mig och det krävdes inte så mycket som att måla med olja. Jag hoppas att det går bra på utställningen också. :)

Kramar!

Jan Ericson sa...

Hej !
Kollar igenom din blogg..
Det går inte med blixt sådär...!!!Du måste belysa objektet med fast belysning för att få ett kontrollerat ljus.