lördag, januari 03, 2009

dag tre

Jag ska försöka med att lägga upp en blid om dagen här. Min vän Marie, som bor så långt ifrån mig (80 mil), har börjat med det nu på sin sajt (se länklista: Med mina händer...). Tyckte det lät som en rolig idé, men en svår idé. Ska inte heller ha så stora förväntningar eftersom det ibland kan vara tekninskt omöjligt att genomföra det. Men jag ska prova!

Första bilden blir på en julklapp som jag stickade till min kära moster. Det är ett underbart mohairgarn från Svartafråret, värmer gott på axlarna. Taskig bild tyvärr. Vet inte varför jag tog så dålig bild. Suck. Men färgen för tankarna till hav och vind tycker jag.

Den här kanske är bättre. Jag smygvisade den här bilden i November faktiskt när jag började med den, men jag tror inte moster kom på att den var till henne... eller?

Min andra julklapp som jag gjorde har jag glömt att ta foto på. Dumt! Jag glömde det och ändå var jag ute i så god tid! Men det var ett par handledsvärmare i gammeldagsrosa i NaturUld. Ett garn som är så mjukt och gosigt. Har stickat min halskrage i det och sticks inte. Min kära kusin fick dom alla fall och jag virkade en liten blomma som jag tovade och sydde sedan dit små svarta pärlor. Blomman fäste jag på ovansidan på mudden. Det är så fint med svart och gammelrosa. Lite Noa Noa liksom... Jag får be henne ta ett foto.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Vad kul att du hoppar på! Jag har inte heller så höga krav på mig själv... Ska försöka fotografera varje dag, men tillåter mig att hoppa över att publicera dem på nätet... Om jag inte orkar/känner för det. Det ska ju vara kul, inget krav.

Så vacker sjal! Det riktigt syns genom skärmen hur mjuk och härlig den är. Och de där handledsvärmarna skulle jag jättegärna vilja se! Låter hur snygga som helst.

Kram, Marie