söndag, januari 04, 2009

oreda

Så här kan det också bli. En oreda utan dess like! Jag skulle virka en mössa men det blev så jäkla fult. Det blir fult när jag krånglar till det i onödan. Är det en nybörjares misstag eller är det jag som är krånglig...?
Det är kallt idag. I morse var det -19 och nu kanske kring -15 och solen skiner. Det skulle vara skönt att gå ut, men jag vet inte om jag vill. Småfåglarna fryser om fötterna såg jag i morse. Först äter dom lite på nötpåsen och sedan måste dom flyga och sätta sig på en gren en stund och gömma fötterna under magen. Så söta! ....fötterna? Säger man fötter? Klorna... eller?

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Ja, jag tror man säger fötterna. Agnes frågade för några veckor sen så jag fick googla och hittade inget annat än att det heter fötter.
Vad gjorde man innan internet?!! :-)

Lycka till med garnhärvan. Kram, Marie

Åsa sa...

Åh, vad bra att ni har kollat det! Internet är fantastiskt!! :-)
Kram!