onsdag, oktober 05, 2011

Dagens promenad

Idag har jag enligt min pedometer gått 4089 steg. Om den nu fungerar riktigt. Jag går till "min" skog som är så fin. Idag kände jag mig lite nere faktiskt när jag gick där. Tänkte lite ditt och datt och på livet. Men sedan blev det kul igen när jag fick syn på två stora korpar som flög aldeles ovanför mig. Mäktiga fåglar! Jag knallade vidare och efter en stund var det fyra korpar som flög tillsammans två och två. Det såg ut som de smågnabbades lite. Nafsade på varandra. En gjorde till och med en volt! De kanske lekte, vad vet jag. Jag kunde till och med höra vingslagen.


Jag promenrade vidare lite lättare i sinnet och det kändes lite speciellt att få vara med om att se deras lek, eller vad det var. En kvinna som gick i skogen på andra sidan vägen såg mig när jag hade stannat och spanat med iPhonen riktad upp i skyn. Hon ropade:
- Är det korpar?
- Ja! sa jag.
- Förut när jag gick med hunden så såg jag hur korparna skulle lära sina ungar flyga!
- Åh, vad häftigt! sa jag.

Några steg senare så höll jag på att kliva på en pytte pytte liten näbbmus. Den kanske knappt syns på bilden för den var så liten. Lilla plutt. Någon, katt kanske, hade bara lämnat den där. Jag tror att näbbmöss inte smakar så gott eftersom de alltid lämnas så här. I alla fall av katter.

Inga kommentarer: