torsdag, oktober 20, 2011

juice och ull

Jag har skakat liv i mammas gamla råsaftcentrifug och den fungerar perfekt. Igår gjorde jag juice på 1 apelsin, 1 blodgrape och 1 äpple. Surt blev det så det riktigt drog i hop sig i käkarna, men jätte gott! Det blir så fluffig juice i den där om man jämför med att pressa. Jag har fått råd av min ayurvedalärare att dricka morotsjuice och granatäppeljuce med lite honung kl. 16.00 varje dag på tom mage. Det är så gott! Jag har provat att köra morötter i centrifugen och det blev himla bra. Jag ska verkligen försöka göra lite mer juice nu. På Fias blogg, Lifefoodyoga, ska jag leta efter mer juicer. Hon är ju experten! 



Annars så roar jag mig med en terapistickning som man brukar säga. Det är en enkel sjal i mjukaste ull och det går fort att sticka. Den blir som en lång tarm eftersom den rullar in sig på sidorna. Men det kanske inte gör något eftersom jag ska vira den flera varv runt halsen.

Inga kommentarer: