söndag, oktober 16, 2011

super lördag och seg söndag


Ja, lördag, vilken dag det var. Jonas och jag var överallt tror jag. Jag dammsög sovrummet, Jonas var på vinden och satte i fönstren. Sedan ut. Jag tvättade sommardäck och bil och Jonas var på taket och rensade hängrännor. In med utemöbler. Vi tvättade rent och bar in i uterummet. Knökfullt där också. Jag matade fåglarna. Handlade mat till oss. Rensade lite i rabatten så höstastrarna kom fram. Tog bort luktärter som hade frusit ihjäl. Jonas tvättade en till bil. Helt slut var vi på kvällen.


Och idag, söndag, så hade jag lite planer... en loppis kanske... hälsa på moster... Valbo... Men det blev en promenad på förmiddagen och fika. Sedan satte jag mig och målade lite och lyssnade på radion. Fika igen. Stickade lite.
Sköna söndag.

Inga kommentarer: