lördag, oktober 01, 2011

Höstfika


Vilka dagar! Sol och varmt! Sitta i hammocken och dricka kaffe och virka. Hösten är allt bra fin när det är sol. Jag har varit i skogen varje dag sedan i torsdags och hämtat energi. Fotat lite med iPhone som inte alls vill ta upp bilderna som jag vill. Det visar sig först när dom hamnar i datorn. Det så frustrerande att inte det blir som man har tänkte sig. Jag vill att det ska bli på bilden så som jag upplever det i verkligheten. Utopi just nu.
Idag och igår hittade jag taggsvamp. Moster tipsade och sa att jag kunde göra soppa på taggsvamp och trattkantareller. Mums!
Det är Stora Träffen i Sandviken nu. Jag åkte in och tittade lite igår och det var massor av folk. Utanför garnaffären stod en korg med stickmodeller som de sålde för 50 kr. Jag hittade en poncho och en sjal. Fyndade lite på ett 10 kroners bord och suktade efter lite andra nystan som jag ville ha, men inte gjorde mig råd att köpa. När jag betalade så blev det mycket billigare och det visade sig att det var 30% på allt i butiken! Då kunde jag ju passa på att köpa lite nystan... 4 st blev det. Har inte någon aning om vad jag ska göra med dom, men vissa nystan vill man bara ha.

Nu ska jag leta recept till svampsoppan.

Inga kommentarer: