fredag, oktober 21, 2011

en lång promenad

Idag gick jag en annan väg än min vanliga skogspromenad. Jag vek av på en liten grusväg som jag tror kan vara en snutt av gamla landsvägen mellan Sätra och Hillsta. Fantastiskt att jag bara kan gå ca 15 min och då är jag plötsligt ute på landet. Det är mycket gamla gårdar och jätte många och långa stenmurar som delar av åkrarna kors och tvärs. Vilket slit och arbete det måste ha varit och gräva upp all sten. Jag hoppades på att få syn på lite hästar i en hage, men dom var inte där.





När jag kom hem blev det en tallrik fruktsallad med ½ blodgrape, 1 banan, 1 äpple, lite granatäppelbitar, kokosflingor och sol- och pumpafrön. Super gott!
Ur ett ayurvediskt perspektiv är det en bra blandning för hetta i kroppen. Granatäpple, kokos, fröna och äpple. Jag har mycket hetta och värme i min kropp just nu med behandlingen och då behöver jag svalka och lugn, vilket dessa frukter bidrar med.

Inga kommentarer: