lördag, oktober 06, 2007

Jag deckade framför tv:n igår. Jag hade gjort eld i öppnaspsen och vi skulle se på en film. Jag la mig i soffan och virade in mig i mitt fårskinn och somnade. Det var så skönt och varmt. Det är inte ofta jag somnar så där, men jag är trött känner jag. Fick pallra mig upp vid tolv och gå och lägga mig. Idag vaknade jag vid 9 tror jag. Jag känner mig utvilad faktiskt så det är skönt. Brukar få ont i huvudet när jag sover för länge.
Det har varit en bra vecka. Jag har haft provning på Dracula och det kommer att bli så bra. Det var lite ändringar på bland annat kragen och i ryggen på rocken men annars var den bra. Det är bara tre veckor kvar till premiären nu och jag måste vara klar med den helst nästa vecka. Känner hur stressen kryper efter ryggraden. Jag gör så gott jag kan.
Har även retat upp mig på Sandvikens kommun i veckan. Plötsligt som out of the blue så finns det inte några pengar till någon ting. Det är köpstopp, anställningsstopp och allt möjligt. Konsthallen ska läggas ner (igen) och Storviksbibliotek (där mamma jobbade) ska läggas ner. "Flitpengen" som handikappade får ska tas bort, det vill säga 30kr om dagen. Det är ca 100 personer som får det. Bort. Allt ska bort, läggas ner och förintas. Hur blir det med vikarier i skolan? Kan de ta in det eller ska barnen vara utan lärare? Jag blir så jävla förbannad! Hur är det möjligt att man kan räkna fel så otroligt mycket. Ekonomiansvarig på kommunen säger att de har varit lite för opimistiska. Vad gör dom? Jag fattar ingenting. Det är så fattigt och så dåligt. Det är skämmigt. Det är alltid kultur och fritid och älderomsorg och skola som drabbas. Alltid. Det är sånt som inte syns men alltid ska finnas där. Det är så viktigt.
Men det är klart vi får ju en stooooor arena nu. Göransons Arena. Och en ny friidrottsaarena får vi ju också. Så vad fan klagar jag på? Va? Det är sånt som kommunen vill satsa på. Events och idrott. Jajamen. Huvudsaken gubbarna och tanterna som bestämmer får ett VIP rum med bästa plats så blir det bra.
Jag blir så trött på allt sånt här. Jag vill ut och skrika högt och gå ut med plakat och samtidigt så orkar jag inte. Hjälper det överhuvudtaget? Kanske. Det som gör mig mest illa berörd är "flitpengen" och Storviksbibliotek. Det är det värsta av allt.

Nu Marie, ska jag föra krig mot gräsklipparen! Jag kommer att förlora i 1:a matchen, alltså att dra igång den, men sedan vinner jag i andra halvlek ;-) Jag känner igen mig i din kamp och jag har varit med om samma sak. Jag började grina och slängde av mig skorna och gick in. Så Jonas fick hjälpa mig tillslut. Ja, vad ska man säga. Jag blir arg för att jag inte orkar. Men varför måste man dra igån den? Varför finns det inte en knapp att trycka på? Vi får se hur det gå idag.

Inga kommentarer: