söndag, oktober 14, 2007

konstig blomma

Min perlagon ser lite knepig ut. Den växer inte alls men blommar konstant. Nu vill den blomma på tvären. Vad gör jag för fel? Kanske den måste vila över vintern. Den och oliven får bo i matkällaren till vintern tror jag. Jag har hittat en lampa i Clas Olsson katalogen som heter Dot-it. Man bara sätter fast den på väggen och den drivs med batterier. Det kändes så svårt att dra in en skarvsladd dit. Å andra sidan ganska krångligt att gå ner och stänga av och på varje dag.... Inte vet jag hur det blir. Borde aldrig ha köpte den där blomman.

Två veckor kvar, vilket innebär två veckor av intensivt jobb. Få klart, få klart, få klart. Jag vill att det ska vara över snart. Två veckor... Jag ser fram emot genomdragen för jag har inte sett så mycket på repetitionerna. Svårt att bilda sig en uppfattning om vad som händer. Det är mycket små fix som kommer nu. Fickor till cigarren, ficka till glasögon, utanpå fickor... Men det kommer att ordna sig. Jag får hjälp av en praktikant sista veckorna nu också. Hon ska få kopiera ett par mamelucker.

Inga kommentarer: