lördag, oktober 20, 2007

lördag

Jag pustar ut och hämtar andan lite idag. Det har varit en hektisk vecka med att få färdigt till genomdragen på torsdagen och fredagen. I torsdags var första gången jag fick se vad jag har gjort egentligen. De välsignade rockarna som jag tjatat om och allt det andra som jag har sytt eller som vi köpt in. Alla karaktärer har faktiskt en kostym! Det är bara små detaljer som fattas så som kravatter, krås, fållning, knapp och knapphål mm. Det är faktiskt ganska bra gjort tycker jag. Min räddning har också varit Emilia, som går tredje året på gymnasiet. Hon praktiserar hos mig i två veckor. Dessutom väldigt lägligt att det var just de här två veckorna. Hon har varit jätte duktig den här veckan och kopierat ett par mamelucker, sytt sändarpåsar och krås. Tur att hon är med mig en vecka till!
Vampyrerna är jätte läskiga. Jag ska inte avslöja förmycket, men de har vita ögon.... Ooooh! Marie som spelar Lucy höll skrämde mig i torsdags. Hon hade gjort provsminkning som vampyr och skulle precis gå upp för trappen då jag öppnade dörren. Jag tittade rätt in i ett par iskalla ögon med en svart liten pupill. Och hon var blek i hela ansiktet. Det här är inte bra för mig... Jag kunde inte låta bli att tänka på dom där ögonen när jag kom hem efter genomdraget i torsdags. Mellan bilen och dörren hann jag med att fantisera att tänk om man skulle möta en person som står i trädgården med sådana där ögon.... Gud, vad rädd jag skulle bli!
Tur att det inte är skräckteater jag ska sy till nästa gång :-I

Inga kommentarer: