lördag, oktober 06, 2007

Åsa - Gräsklipparen 2 - 1. Känner mig nöjd över att jag har vunnit. Jag förlorade i första som jag antog, men jag reste mig på 9 och drog i gång den två gånger efter att det tagit slut på bensin. Humöret var kanske inte på topp men inget raseri utbrott. Jag tackar Marie för tipset om att spänna fast handtaget och jag ställde gräsklipparen mot en tröskel som stopp och sedan drog jag med båda händerna. Fantastiskt! Det hjälpte och jag slapp gå och be om hjälp. Bara tanken på det gjorde också att jag var bara tvungen att klara det. Tack Marie!
Efter min match så var jag helt dyblöt av svett och törstig. Jag fick gå in och dricka vatten och byta tröja. När jag gick in i badrummet för att tvätta mig såg jag hur jag såg ut. Jag var svart på armar och axlar. Först fattade jag inte vad det var, men det var logg från tröjan. Det såg ut som om jag hade fått päls. Jätte äckligt! Jag fick tvätta av nästan hela mig.

Kunde inte låta bli att göra äppelpaj idag igen. Det är så himla gott. Jag provade äppelklyftarverktyget från IKEA som jag köpte i fredags. Det fungerade jätte bra. Den rensar kärnhuset i mitten och samtidigt delar äpplet i klyftor. Hur smart som helst.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min bok. Just nu läser jag Deepak Chopra "Perfekt hälsa". Den är jätte bra. Den handlar om Ayurveda och väglednig till ett hälsosammare liv. Det är ju svårt att leva exakt så som han beskriver, men jag får i alla fall många aha-upplevelser och förståelse för varför kroppen reagerar som den gör i form av trötthet, irritation, ilska, hunger mm. Man kan hjälpa kroppen på traven. Det som är svårt tycker jag är att förstå hur jag ska få ihop det i vardagen. Han skriver om att man ska torrborsta hela kroppen, smörja in sig med sesamolja och ta ett varmt bad varje morgon. Därefter ska man meditera och utföra yoga. Sedan kan man äta frukost. Hur ska detta gå ihop om man jobbar? Jag har fullt sjå att hinna med att äta gröt, dricka te, äta en macka och sedan duscha. Visst kan jag gå upp tidigare förstås, men det vet jag inte om jag vill. Då måste jag gå upp klockan fem i så fall. Nä, Deepak, där får du inte med mig i alla fall. Men jag plockar det jag behöver nu. Det tror jag är det bästa. Ta förändringar lite pö om pö. Om det är förändringar jag väljer själv vill säga. Annars kommer dom som en blixt från en klar himmel.

Gonatt.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

YES! Vilken triumf! Känns härligt att kunna dela med sig av såna här världsliga ting! SUPER! Ingen gräsklippare ska få knäcka oss.

*noterar boktipset och ska försöka få tag i boken*

Åsa sa...

Även små saker är stora saker... typ..

;-)