måndag, oktober 01, 2007

Rock

Idag kom den dagen jag har oroat mig för länge. Och vet ni vad? Allt gick ju så bra! Jag hade provning på rocken idag, Van Helsings oljerock. Den satt jätte bra. Jag ska ändra på ärmarna och flytta upp dom mer på axeln. Det var väl det enda som behövdes. Sedan är det längd och lite små fix som när det kommer till kritan är ganska mycket fix. Fickor, knappar, knapphål, sy fast krage och slagstoffering.... ja det är bara att bita ihop. Snart är det premiär..... Dracula ligger fortfarande i bitar!!!!!!!!!!!!!!!!! :-O
Spindeln kan ha kommit tillbaka. Den sågs senast en liten bit ovanför dörrhandtaget på ytterdörren in till kontorshuset. Tänk om det är samma spindel! Den ger inte upp. Den ska in och titta på mig. Den kommer att driva mig till vansinne!
I går (söndag) så gjorde jag, Jonas och pappa en resan till Norberg och till Elsa Anderssons kafé. Innan vi var framme hade jag kunnat köra i 260 km/h bara för att få mitt kaffe. Blodsockret var nere på noll och lite huvudvärk hade jag också. Det var hur jäkla långt som helst till Norberg. Inte hade jag med mig något att äta på som vanligt. Så himla orutinerat av mig. Väl framme var det jätte mycket folk och vi höll inte på att få ett bord. Jag fick syn på en kvinna med en gammal gubbe som sällskap, som började resa sig. Jag ställde mig och vaktade så att ingen anna skulle komma och ta bordet. Det tog säkert 5 min innan gubben hade tagit sig upp från stolen, stackarn. De hann knappt lämna bordet förrän jag la dit min väska. (Har jag blivit värre än tanterna....? Undrar hur jag blir när jag blir 70 - 80? Förmodligen hänsynslös.) Vi fick vårat kaffe och fikabröd (jag tog en macka också) tillslut och det var såå gott. Jag blev männinska igen.
Appropå det där med tant så är det ganska märkligt hur en del tanter i 80 års åldern hinner före i kön och allt det där fast de knappt kan gå. Jonas och jag var på stan en lördag och det var mycket folk ute. Vi gick inne på gallerian och framför oss går en tant ganska sakta och vi blev lite irriterad det. Vi tog oss förbi och gick dit vi skulle. Sedan fortsatte vi till Apoteket och handlade lite där. På vägen ut så smiter samma tant före oss ut genom dörren! Hur är detta möjligt? Hon bara flöt förbi oss. En kvart innan gick det hur sakta som helst. Och hur kunde hon vara där helt plötsligt när hon gått åt motsatt håll för en kvart sedan. Jag blir farsinerad av det där. Det är något häftigt med att en del tanter i den åldern struntar i omgivningen. De liksom tar för sig bara, hänsynslöst på något sätt. Inte att den tanten var hänsynslös, men just att de bara ska fram först. Mormor sa ibland att hon kunde fråga lite dumma frågor och spela på att hon var en gammal 80 årig tant. Det är också en häftig inställning, verkligen att ta för sig.
Nu har Ernst börjat med ett nytt program också. Dessa loppis och antik program. Allt de gör att att man inte kan fynda längre. Antiken i Norberg där Jonas och jag fyndade förut har uppslukats av Antikrundan-effekten. En kaffekopp från Gefle porslinsfabrik kostade 850kr. Hur ska det gå till? Vem kan köpa det? Jag blir less på det där. Usch!

Inga kommentarer: