söndag, november 16, 2008

barnvakt

Idag har jag bakat chokladbollar med pärlsocker på tillsammans med Jonas systerson Vincent, 7 år. Vi gjorde två satser, den första för hand och den som fick kladda var jag eftersom Vincent tyckte det var äckligt :) Men vaddå, sa jag, det är ju chokladgegga och inte jordgegga! Det spelade inte någon roll alls. Han fick hälla ingredienserna i bunken i stället och det gick ju bättre. Den andra satsen gjordes helt kladdfri i matberedare förutom när det var dags att rulla bollarna, då fick jag göra det igen. Vincent rullade faktiskt bollarna i pärlsockret, ska jag faktiskt nämna så det var inte helt kladdfritt för honom heller. Men fort torka händerna med papper! Sedan var det dags att smaka och jämföra vilken som blev godast. Vi tyckte den sista satsen blev godast som vi gjorde i matberedaren. Dom blev verkligen super god! Mmmmm! Mera chokladbollar! Det finns 11 st kvar i kylen...

Inga kommentarer: