söndag, november 23, 2008

lite nytt på gång...


Vad kan nu detta vara? Två nya mohairgarner från Svartafåret i härliga färger. Vad det ska bli säger jag inte...
Jag har även kommit igång med virkningen. Det är också vansinnigt roligt! Nu håller jag på med små blommor och kanter. Jag är besatt igen.
Helgen har varit lugn, kall och snöig. Inget speciellt har hänt. Igår var vi i och för sig på OK när klockan var 08.00. Vi skulle byta olja på bilen och trodde att vi var ute i god tid eftersom OK öppnar 08.00. Men så var inte fallet. I ena hallen var en gammal Amason redan inkörd och i den andra hann en gubbe precis före oss. Vi fick vänta. Inte så länga som tur var för han skulle bara spola sommardäcken. Där hade vi tur, det hade däremot inte killen efter oss för han fick vänta i minst 2 timmar. Han hade tålamod måste jag säga. Men nu är bilen glad igen med ny och fin olja och den blev tvättad också. Det är aldrig så skönt att komma hem efter att ha gjort en sådan grej. Vi fikade lite och sedan gick jag ut till ateljén och grejade lite.
Vi har också firat att vi har varit tillsammans i 5 år! Fina 5 år med världens finaste kille! Solen sken på oss igår. :-)
Det har varit en bra helg.

Inga kommentarer: