torsdag, december 04, 2008

blev det som jag hade tänkt mig? Del 2

Det här är den vinröda mohairmössan som jag var så nyfiken på hur det skulle bli. Det blev inte som jag hade tänkt mig. Jag har stickat en mössa som passar en 2 åring eller nåt.
På tåget ner till Vimmerby kunde jag äntligen börja sticka den färdig. Någonstans mellan Nyköping och Norrköping blev den klar och tack och lov var det inte många resenärer kvar i min vagn. När jag var klar tänkte jag att den ser ju väldigt liten ut och satte den på mig. Ja, ni ser ju själva hur det blev!! Jag höll på att fnissa ihjäl mig och ville helst bara gapskratta. Hur fasen kunde det bli så här?? Herregud. Jaha, bara lägga ner den i påsen igen. Jag som hade fantiserat hur fin den skulle bli på mig och att färgen skulle passa så bra. Ibland så blir det lite fel :-D

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Hi hi. Kan du inte dra upp den och sticka om den? Eller det är omöjligt med sådant garn? Färgen är ju JÄTTEFIN och kanske gäller tredje gången gillt?