torsdag, december 04, 2008

turisten

Jag har inte bara varit på intervju, jag har hunnit med att turistat lite också. Passade på att gå runt i fina och gulliga Vimmerby på eftermiddagen. Det var duggregn och dimma, så det var ju lite synd. Men dagen efter så sken solen så jag gick en sväng i centrum och tog lite bilder med mobilen. Inte dom bästa bilderna, men en liten uppfattning får man kanske.

Här sitter Astrid Lindgren och skriver sina berättelser. En fin skulptur av henne tycker jag. Man ville nästan slå sig ner och prata lite.

Här är torget och Stadshotellet (där borde jag ha bott!)

Här är en fin liten gata med julbelysning.

Kyrkan.

Djävulen själv hade också en butik i oskuldsfulla Vimmerby. Det kunde man inte tro :)

Gullig liten stad som man gärna skulle vilja utforska mer. Men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer: