torsdag, december 18, 2008

Mormorsrutor och en naken karl

Ska jag börja med den nakna karln som jag såg igår? Jag hälsade på hos Faster Gittan igår. Hon bjöd på god pastalåda och vi pratade och skrattade. Jag fick även se foton från deras resa till New York. Åh, vad man vill åka dit!
Innan jag kom så långt att jag kom hem till henne så hade jag tänkt ta bilen till stan och uträtta några ärenden innan lunchen. Men det sket sig, jag kom inte upp med bilen från tomten för det var slask och is! Höll på bli galen och det slutade med att jag i fullt humör smällde igen bildörren och gick in till stan. Svettig och lite lugnare kom jag till Gittan efter ca 35 min.
Jag fick uträtta lite ärenden efter lunchen istället och ta bussen hem. När jag sitter på bussen och tittar ut genom fönstret så där som man gör på bussen, åker vi förbi sjukhuset. Plötsligt får jag se i ett fönster, ett stort förnster från golv till tak, att det står en naken karl och tittar ut. Han liksom står i en pose bara rakt upp och ner och tittar ut genom fönstret. Det var mörkt ute så han syntes ju jätte mycket! Herregud vad sjukt. Jag vet inte om det var fler än jag som såg honom eller om vi alla satt tyst och chockade.

Här är mitt nya projekt! Eller test kanske jag ska kalla det. Jag var så nyfiken på att se om jag kunde lära mig att virka "Mormorsrutan". Efter mycket nötande och efter en kväll så fattade jag vad som stod i beskrivningen och det blev en ruta! Fantastiskt! Dom ser lite vinda ut eftersom garnet är olikfärgat och det blir lite som det blir, men alla rutor är från samma nystan så det kan bli ganska brokigt. Men det är så roligt och jag ska fortsätta att göra fler så får jag se vad det kan bli till slut. Stickningen ligger lite bakom nu för jag vet inte vad jag ska sticka. Måste komma på något snart och jag skulle vilja avancera med något mönster. Det behövs samlas mod och kraft till det.

2 kommentarer:

caelm75 sa...

Det hade varit väldigt roligt att se din min när du såg den nakna karl, säkert obetalbart!!

Åsa sa...

Ja, det kan jag tänka mig! Först förvånad sedan fnissig. Jag kan inte låta bli att undra hur många gånger personalen där på boendet har fått säga till honom att klä på sig. Eller det kanske var en doktor! :-D