måndag, september 19, 2005

hotell

Åh, vilket fint hotell jag bor på. Det heter Clarin Collection Karlaplan. Dubbelrum och allt har jag, jätte fint. Jag slänger mig på den första dator jag ser och bloggar lite. Tänkte bara ge en lite rapport om den här dagen. Vi har packat alla grejer i lastbilen och den är nu på väg till Kiruna. Det gick jätte bra faktiskt och alla verkade glada och nöjda. Vi firade med fika som Riks betalade på ett fik i Hallunda gallerian. Jag och ljusteknikern Max skulle äta kvällsbuffé här på hotellet. Ganska gott, lite kall pastasallad och paj och lite annat samt ett glas äppeljuice. Jätte bra ända tills jag får ett pepparkorn i halsen och börjar tok hosta så jag var tvungen att springa ut i trapphuset! Jobbigt. Kommer tillbaka till bordet knallröd i ansiktet och kan inte prata,snorigutan och bara hostar. Phuu, vad jobbigt det var. Sedan vågade jag inte äta något mer. Tog en kopp te med mig på rummet sedan.
Det var min kväll. Nu är det bara att gå och lägga sig. Jag är fortfarande lite krasslig efter förra veckans förkylning. Jag avslutade veckan med att springa som en galning till tunnelbanan i Hallunda. Jag som skulle vara ute i god tid.... Men det var jag också när jag väl kom in till T-centralen. Hur som helst så var det inte bra att springa för jag fick sådan jobbig hosta.

An annan sak jag undrar över, bara så där ändå. Varför är slipsknutarna så stora nuförtiden? En kille satt på tåget i morse och hans slipsknut var gigantisk! Den var lika stor som hans hakparti tror jag, om inte större. Men det har jag sett på TV att dom har också så det ska väl vara så antar jag.

Så är det. God natt.

Inga kommentarer: