onsdag, september 21, 2005

Kiruna

Har just ätit på Mommas, rödspätta och kokt potatis. Det är svindyrt här!! Det finns liksom inga andra städer att konkurera med så de tar 187:- för en öl och den maten. Det var det billigaste plus att det tog JÄTTE lång tid innan maten kom. Dessutom spelade en trubadur, som kommer från Glasgow av alla ställen. Här bor vi på Scandic. Mitt rum har två fönster som vätter ut mot gruvan och vidderna bredvid. Det är jätte fint. Hade vi haft mer tid i morgon så hade vi kunnat åka ner i gruvan medn det hinner vi inte. Klockan 10.30 ska vi börja lasta ur last bilen och sedan bygga. Jag har ialla fall gjort stan så gott det gick och shoppat lite saker. jag har inte bara shoppat utan också hunnit med att gå en sväng upp till kyrkan. Den är väldigt speciell med faluröd träfasad och guld figurer på taket. På vägen till hotellet så gick hamnade jag rätt in i en hagelskur. Fy, vad kallt det blev. Man är ju inte van! Sedan kom jag på att det har tagit mig lika lång tid att åka till Kiruna som mellan Märsta och Hallunda. Häftigt va? Nu ska jag gå till rummetoch försöka titta på tv. Innan jag gick iväg försökte jag få igång den men det var helt omöjligt. Som tur är det fler än jag som inte förstår mig på den.

Inga kommentarer: