tisdag, februari 28, 2006

ensamt

Vad tomt det är här hemma nu. Moster och lilla kusin har varit här och hälsat på. Det har varit så mysigt. I söndags checkade de in på Staffansgatan B&B, idag har de åkt hem i snöyran. Jag hoppas att allt gick bra.
Idag åt vi lunch på IKEA och Kerstin och jag tog en kopp kaffe på maten inne i köpcentrat medan Antonia gick i affärer. Hon är så duktig på att hitta fina kläder på rea. Jag borde gå en kurs hos henne. Jag sneglar allt för ofta på Vårnytt och det blir så dyrt.
Efter en 30 till 35 min kom fyra pensionärer och kastade sig ner vid bordet bredvid oss där en kvinna satt och fikade. Hon blev plötsligt kundvagns- och platsvakt så dom kunde gå och köpa fika. En del gamla kan verkligen konsten att ta för sig.
Sedan hoppade jag av vid busshållspaltsen vid mig och dom körde vidare söderut. Vi kramades och vinkade och jag gick lungt in till mig. Plötsligt blev jag kall: Var är min väska!!! Jag vet inte hur många gånger jag tittade runt i hallen innan jag fattade att den var kvar i bilen. Som tur var hade jag min mobil i jackan. Av någon anledning så letar jag på numret till Krestin på det mest krångliga sätt i stället för att gå snabbvägen. Tillslut så fick jag upp numret och ringer. Jo, min väska låg där i baksätet. Dom hade inte hunnit ut på E4 än och kunde vända. Så jag gick till busshållsplatsen igen och väntade på att dom skulle komma. Det gjorde dom och jag fick min väska.
Men jag fattar inte hur jag kunde glömma den! Påsen med plastburkar för 19 kr från IKEA var tydligen viktigare för den hade jag med mig. Typiskt mig! Det är så pinsamt.

PS Jag har en pinsam rättelse till. Jag har stavat Pallas fel. Pallas och inte Pallace. Jag ville bara vara lite internationell. Fiket finns för övrigt med i fikaboken som vi har. Det står så här: "När det öppnade 1956 var allt som kunde förknippas med Italien populärt. På Strandgatan i Sundsvall kunde men därför äta bakelsen La Strada och lyssna på italienska schlagers från jukeboxen." Vidare "...Har man tur möts man av en ung Mora-Nisse i entrén." Men det kan väl ändå inte ha varit han som satt där på en stol när jag och Jan var där sist?? :-) DS

2 kommentarer:

Jan Ericson sa...

Jo men jag såg att du stavade fel, men jag ville inte rätta dig en gång till....det heter ju Pallass

Åsa sa...

nä, med ett "s". Pallas.