söndag, februari 19, 2006

Hemma


Då var Sundsvalls äventyret avslutat. Mycket s(c)hoppa, bussar och skratt. Till och med ätit ute på restaurang i Njurunda. Det trodde jag inte. Det var roligt!
Innan jag gick på tåget åkte Jan och jag till Biltema för att köpa lite grejer. Vi hade två timmar på oss innan mitt tåg skulle gå. Allt på Biltema gick bra och vi var färdig klockan ett. En timme att slå ihjäl. Ja! Vi fikar, sa jag. (oväntat?) Vi drog iväg till Pallace, men det var stängt. På Mc Donalds var det smockat med folk, gjorde en tvärvändning vid trafikljuset och åkte till tågstationen i hopp om gott fika. Ur med min packning och in på stationen. Allt var förpackat! Från sallad till beskvi, så gick till bilen med min packning och åkte över gatan till Max. Hamnar bakom en italiensk familj, ca 10 pers, som ska ha hamburgare och barnmål. Äntligen framme och det är vår tur: Två kaffe och två äppelpaj. Pjerna kommer att ta 4 min att värma och framför oss i kaffekön står en man som ska fylla på fem muggar kaffe. Tillslut fick vi vårt fika: Skållhett kaffe, en stekhet paj och ca 20 min kvar att fika på. Egentligen en helt vanlig situation i famEricsons vardag.
Jag hann med tåget och det gick så bra. Jonas hoppade på i Huddik och vi fick sitta bredvid varandra hela vägen till Gävle. (Alla säger: Ååååh!!Vad gulligt.) Vi hade nämligen plats i olika vagnar. Innan Huddik hann jag med att gå på toa, dricka kaffe, läsa DN och äta en smörgås. Bra jobbat faktiskt. På vägen upp gjorde jag inte något av dessa saker. Bara lyssnade på musik.
Annars har det ju varit en väldigt trevlig OS-dag också. Det är kul tycker jag.

Inga kommentarer: