torsdag, februari 09, 2006

värk

Det känns att jag har tränat. Igår när klockan var ca 8.15 knallade jag in på gymmet nere på stan. Funderade på vägen dit om jag var riktigt klok som klev upp så tidigt bara för att jag ska träna. Men det var folk där när jag kom så jag var inte ensam om det i alla fall. Tack oc h lov så var det lugnt och skönt och jag kunde utföra mina övningar ordentilgt och jag hade även med mig träningskortet. Bara det är ju fantastiskt! Jag gick i genom alla maskiner och tränade ben, rumpa, armar, rygg och mage. Sedan avslutar jag med att tävla mot mig själv i roddmaskinen. Jag trodde jag skulle ta ut mig helt! Herregud vad jag rodde. Men jag slog mitt rekord sedan sist på 1000m. Hastigheten är ungefär 23km/h och det tod ca 5.15 min. Jag fantiserade mig bort och låtsades att jag satt i ekan på storsjön och rodde som en galning till Forsbacka. Jag får en ganska rolig bild framför mig. Tänk i sommar när det är som lugnast och folk sitter och fikar nere vid sjön vid sina stugor, då den hysteriska tjejen i röda ekan kommer och ror som besatt fram till Forsbacka och tillbaka. Aldrig får det vara lugnt och skönt :-)
Sedan gick jag till ateljén. Försökte teckna lite och känna detta rus av glädje jag kände dagen innan, men... ja, vad ska man säga. Det är inte länge det varar.

Inga kommentarer: