söndag, februari 12, 2006

trötter


Grannar, härliga grannar! Kanske jag tjatar om mina grannar, men inte ska man väl behöva vara vaken halva natten och lyssna på bråk och skrik och dunsar?? Klockan 01.30 var någon på våran dörr och försökte låsa upp. Det var förstås våra favoriter ovanför oss. Sedan var det som om allt slog slint. Dom skrek och bråkade i omgångar tills klockan var 04.30. Innan dess hade deras ettriga hund ylat och bjäbbat från kl 23.00. Fy f%%##&+n!!!! Gode Gud ta mig härifrån.

Klockan 8.30 var vi i OK:s tvätthall för att tvätta Sven (bilen). Sedan har jag bakat mer kakor. Syltkyssar och chokladkakor. Mmmm... Snart är det dags för provsmakning till kaffet.

Det här med släktforskning... Det är inte det lättaste. Jag försöker få fatt på Per Frisk, Johan Eriksson och Aminoff. Den enda som har behagat visa sig är Aminoff. Man kan sitta med det här hur länge som helst. Bilden är Aminoffs sköld eller vad man ska säga. Jag kan verkligen snöa in på sånt här. Har inte riktigt den tiden just nu, men jag kan ju göra lite då och då.

Kaffe kaffe tåren den är god, kaffe kaffe tåren den är bra. Trallalalala.

1 kommentar:

Jan Ericson sa...

Ring polisen och meddela hyresvärden, då blir dom vräkt.