onsdag, april 11, 2007

En favorit

För er som inte har sett och läst något av Nina Hemmingsson så kommer ett litet smakprov här:



Jag tycker att det mesta hon gör är jätte roligt.

Idag verkar det bli lite varmare ute. Det har varit så himla kallt senaste tiden. Igår var jag inte ut över huvud taget. Det var ganska skönt. Läste ut en bok och så. Just det jag kan tipsa om den boken: "Nu ska jag sjunga dig milda sånger" av Linda Olsson. En bok om kärlek, vänskap och sorg. Två kvinnor på 30 och 80 år blir vänner och de berättar för varandra om deras liv. Jätte jäte bra!!!

Jag ska ÄNTLIGEN åka till en tapetserare och lämna våra soffdynor. Det finns snart inte något skummgummi kvar i dom. Det får kosta men det kommer att vara värt det. Sedan ska jag till pappa och hämta köttbullar. Mums!

Bäst att gå och duscha.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

*fnissar åt bilden* Nina Hemmingsson är helt ny för mig!

Har ni också nästan sommarväder? Både i går och i dag har vi strålande sol och varmt. Härligt.
I går var jag ute och lade potatis till att förgro och jag planterade fint i krukan vid trappan och jag hade bara kofta på mig! Och det blev nästan för varmt, men jag stillade mig och behöll koftan på.

Jag ska kolla upp boken, den verkar helt i min smak!

Kram från Marie

Åsa sa...

Det är varmt här också. Riktigt härligt! Jag har varit en sväng på stan. Tog ingen tjocktröja på mig, tack och lov!
Vad härligt det låter att plantera lite. Vill också det. Kanske får ta mig en vända till stugan och väcka upp buskarna och mina kryddor. Dags att vakna nu!
Kolla in fler Nina Hemmingsson bilder på Aftonbladet kultur (på sajten under Stenmarkbilderna).
Kram!