fredag, april 06, 2007

under a weeping willow tree

Jag har fått nya idoler idag.

:-D Roligt va!! Var bara tvungen att visa Country Church också. Han till vänster ser ut att vara så otroligt stolt över att få vara med i bandet och att få bära upp en enastående scenkostym. Fantasktiskt!


Här är mina idoler:


Jag visste att Weeping Willows var bra eftersom jag har senaste skivan Fear and Love, men att dom var så här bra det trodde jag inte. Jag är nyss hemkommen från en konsert med dom på Skottes musikteater i Gävle. Magnus Carlssons röst är ju så... ja hur ska man beskriva? Ja men ni vet... "..so it's over, I had to leave you for good cause this can't go on..." eller "...I saw your face in a dream last night a vision so bright and so clear....I feel so blue and alone.." eller "...welcome home to my broken promise land.."
Alltså det är ju deppigt, men det är så himla bra och ibland behöver man lyssna på musik som är lite deppig JÄTTE högt. Då ska man gå och titta/lyssna på Weeping Willows och njuta.
Sedan var dom så coola och världsvana också. Det var jätte jätte bra. Jag är lycklig!

Som förband var det en tjej som hette Anna Frank (tror jag). Jätte bra! Håll ögonen på henne. Hon släpper sin debutskiva om ett tag. Ska kolla det sedan.
Det är roligt med musik!

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

:-D
Jag blev lite orolig först...Country Church, tänkte att jag får kanske skicka upp några av mina piller till dig, men sen såg jag WW och... då tänkte jag igen att jag kanske ändå får skicka upp några tabletter.
Är det inte deppigt och gnälligt att uppleva en hel konsert med dem? Tydligen inte om du känner dig lycklig, kanske att man bearbetar det mörka och ser ljusningen efteråt?
Vi har sett/lyssnat på dem... jag undrar om det var på Malmöfestivalen eller Lundakarnevalen... jo, Lundakarnevalen, men stannade inte hela tiden för vårt sällskap ville gå vidare. Robert gillar dem jättemycket, men jag är ju så kär i Bo Kaspers, enkelspårigt jag vet! :-)
Förresten så är Svart katt, vit katt min favoritfilm fortfarande. Jag är så glad att jag såg den med dig! Amelie från Montmartre på stark andraplats.

Hur gick det med kortet du skulle skapa? Sorry att jag inte svarat på ditt mail än, jag har börjat på ett svar, men... :-) Det kommer!
Jag ska också hålla ögonen öppna efter Anna Frank! Man blir ju nyfiken!
Ha en fortsatt trevlig påsk! Marie