fredag, april 27, 2007

tunikan...

...som jag köpte igår har tre olika nyanser av blått. Det är katter på den och den är jätte söt. Hittade den på H&M faktiskt. Idag känner jag mig fin och jätte bekväm. Gud vad skönt. Inte är jag svettig heller. Den är så luftig och bra. :-)

Jag måste berätta om yogan igår. Jag rekomenderar alla att åka till Gävle och gå på Yogaskolan för det är verkligen jätte bra. Det är aha-upplevelser hela tiden. Igår så gjorde vi samma övningar som förra gången, han lade till någon extra. Innan det var dags för Yoga Nidra så var det bara en liten avslappning och jag försvann helt och hållet. Inte fysiskt då.... eller vad vet jag ;-) Mina tankar levde ett eget liv och förmodligen höll jag på att somna så jag drömde väl, men det var en samling människor som jag aldrig har sett i hela mitt liv som pratade så högt och deras ansikten var så tydliga. Det var nästan lite kaosstämning över det. Alla var oroliga på något sätt och sedan vaknade jag och för ett ögonblick så visste jag inte vart jag var. Sedan när det var Yoga Nidra så hängde jag inte alls med. Man skulle räkna andetagen och tänka på kroppen mot golvet osv. Men jag bara försvann i tankar hela tiden. Kanske jag sov jag vet inte. Under meditationen gick det bättre för då satt jag, så då var jag vid medvetande. Men efter så var hjärnan helt seg och kroppen var både tung och lätt. det låter helt flummigt, men det var så det kändes. Märkligt. Idag är jag lite tung i huvudet och jag hade sovränder i ansiktet när jag vaknade. Någonting hände i alla fall i kroppen och i sinnet. Det är mycket spännande i alla fall.

Idag har vi tagit kort till teaterns nya hemsida. Konstigt att jag ska vara med eftersom jag slutar i juli. Sist jag var med på kort så fick jag sluta helt och hållet. det kanske för otur med sig det där. Jag informerar sedan när sidan är klar så får ni se. Jag har haft min tunika idag i alla fall så då får ni se hur den ser ut. Det var proträtt också och vi fick stå utomhus. Jag blir alltid så knepig i ansiktet då. Jag gör konstiga miner och så. Undra hur det ser ut med mina stora glasögon då... Äh, skit det samma.

Hoppas att det är fint i morgon också för vi tänkte åka till stugan. Det skulle vara kul om man kunde sova där snart. Hoppas att det går redan i helgen. Jag får kanske ta med mig mitt fårskinn och värma mig i så fall. Måste jobba lite nu.

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Åh, vad du lockar med yogan... JAG VILL!!! Det verkar så givande och utvecklande.
Känner du dig mer utsövd om dagarna nu?

Håller tummarna för att du ska få stanna på teatern så länge du känner för det!

Ha en mysig helg! Robert är långledig så det blir helg i fyra dagar. :-) I morgon ska vi lämna bort barnen ett par timmar och bara göra vad vi känner för... det kommer att kännas skumt!
Kramar från Marie.

Åsa sa...

Idag har det inte varit någon stress. Jag har skyndade mig inte hem efter jobbet, trots att jag var hungrig och vill hem och göra mat. Men jag tog det bara coolt och gick i lunkande takt hemmåt. Det var som om benen inte kunde gå fort hem idag. Det kanske är yogan och avslappningen jag gjorde som sitter i än. Men mer utsövd vet jag inte... Bara jag får vakna till lite så innan jag kliver upp. Är ändå så himla hungrig på morgonen och längtar efter gröt så jag MÅSTE går upp. Men det kanske kommer. Jag sover som en stock i alla fall så sömn får jag ju. Mina trötta ögon har jag än :-(

Vet du! Yogaskolan finns i Lund också!! :-) Gå in på www.sys.se och kolla om det är något för dig. Jag tror att det skulle passa dig. Man gör allt i sin egen takt och efter sina egna förutsättningar. Ingen tävlan eller krav. Bara fokus på sig själv.

Hoppas att ni får en bra långhelg tillsammans!
Kram från Åsa