söndag, april 29, 2007

krypande

Det kommer krypandes till mig. Några idéer till utställningen. Jag kommer nog att brodera igen. Använda mig lite av text och så.

Pssssssss...... nu pös idén ur mig igen....

Kallt är det idag. Regn och rusk. Är det inte typiskt att det är så här när det är sista april. Vi kanske trotsar vädret och åker till stugan ändå. Vi har köpt lite björkved på macken så vi kan elda i öppnaspisen. Nu när jag satt frmför tv:n så var det plötsligt fyrverkerier utanför fönstret. Någon har sett fel på datum. Det är i morgon!!! Hallå!

Här kommer en Mariefråga:
Varifrån får du inspiration?
Hur mycket text får man skriva på den här bloggen? Jag skulle kunna fylla den med MASSOR med text om var jag hämtar inspiration. Nyss pös min idé, så man kan tro att jag inte hittar inspiration så ofta. Jag lagrar inspiration också. Tittar i böcker och skriver ner texter som jag kanske vill använda någon gång när det passar. Lyssnar på musik och skriver ner textfragment från låtar som jag tycker passar in på något som hänt. Jag tittar på människor, iaktar och dagdrömmer. Situationer som jag varit med om eller jag sett tecknar jag ner slarvigt. Det kan bli ett broderi av det. Jag får förstås inspiration av nära och kära. Jag får inspiraton av kreativa människor man ser i tidningar som Hemslöjden (ibland får jag ångest av den och tycker att det bara blir för pretantiöst, men det är bara avundsjuka) och andra fina handarbets- och konstböcker. Ja, listan är lång. Livet inspirerar mig. Det jobbiga i livet är alltid det lättaste att berätta om, konstigt nog. Det är som all musik och olycklig kärlek. De sägs att det är svårt att skriva en lycklig låt. Jag vet inte men det kanske ligger något i det.

Nu ska jag lägga mig och se om min idé vill pysa tillbaka.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Halloj! Tack för länken till Yogan här om dagen! Jag ska hålla utkik till hösten när kurserna börjar... kanske mår jag så pass bra att jag orkar ta mig dit då!

Härligt att du börjar få idéer till utställningen, hoppas det pyser fram något som känns helt rätt. :-)
Men visst är det så att när man måste så är det inte lika lätt eller roligt.

Ha det bra! Marie