torsdag, april 26, 2007

Svettigt!

Det är varmt och kvavt idag. Jag som är så varm och svettig av mig håller på att krevera och dessutom har det varit möten hela dagen. Jag vill gå hem! Kostymateljén har eftermiddagssol dessutom plus att en maskin som pumpar in fukt här lite då och då under dagen gör ju inte saken bättre. Det är +26 grader varmt här!!!! Jag måste ut snart!
Ikväll är det yoga igen. Det ska bli jätte skönt. Det har varit mycket nu en tid. I tisdags gick jag inte på sista Hatha yogan för jag kände att jag inte orkade.... Kanske är det då det är bra med yoga? Igår var det möte med ateljéföreningen och vi ska ha utställning på Bunges kapell i Åmot i sommar. Vernissage den 16/6 kl. 12.00 om någon vill komma. Ännu bättre är det om jag visste vad jag ska ha med. Att det ska vara så svårt att vara ute i god tid. Hur fasen gör man? Jag har vetat det här länge men min eventuella konstnärliga ådra har legat i dvala och jag har försökt att locka fram den, men det slutar alltid med katastrof och med jag-kan-ingenting-känslor. Usch! Jag utsätter mig alltid för sånt här. Pucko.
Nä, men gud vad jag svettas....

3 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Klart du kan! Det är bara du själv som begränsar dig! Inte lätt att släppa självkritiken - jag vet! Men... börja med något litet så att det inte känns så överväldigande. Hitta tillbaka till glädjen i skapandet, släpp kraven på att det ska bli så jävla bra. Så blir det bra!
Kanske kan du börja affirmera? Hitta en mening, en fras som du upprepar då och då tills du tror på den. Skriv meningen på en lapp och fäst på hallspegeln så att du ser den varje gång du går förbi.

Säger hon som sprang in i väggen i 190.

Marie - Med mina händer... sa...

Jo, en sak till... Jag hade gått och lagt mig, fått den perfekta temperaturen under täcket och hittat en bra ställning med kudden lagom uppfluffad och täcket om ena knäet... men så kom jag på: Var hämtar du inspiration? Utsätt dig för det!
Köp en blomma i blomsteraffären och teckna/måla av den. Gå på museum och insup atmosfären och kreativiteten som alsterna utstrålar. Hitta former i tidningens reklamannonser. Använd material du aldrig använt förut. Gå på en grusad gång och lyssna till ljudet.
Eller läs en dikt.
Nu ska jag gå och lägga mig igen. Gonatt!

Åsa sa...

Tack snälla Marie! Jag ska försöka göra något sådant. Jag har blivit lite farsinerad av plast faktiskt...kanske något att gå vidare med. Tack för din inspiration!!! Det känns mycket bättre nu. Synd att jag lyckades riva upp dig ur sängen bara.... :-I