lördag, november 03, 2007

blommor



Måste bara visa att jag har några fina blommor också. Min kära orkidé (den övre bilden) vill blomma i år igen. Den klarade inte förra året, men försökte tappert med någon knopp som torkade (mitt fel som vanligt...). Nu har jag bytt jord och rätt som det var så kommer det en strånk som växer jätte fort. Nu kan man börja se att blommorna är på väg. Jag hoppas att den inte torkar när jag är borta. Jag fick den av mina fastrar Siw och Gittan för 4 eller 5 år sedan.
Den andra blomman som också är en slags orkidé köpte som jag i tisdags. Idag upptäckte jag att den har en gudomlig doft! Jag satte mig vid datorn och kände en doft som nästan är så skarp som en hyacint. Då förstod jag att det måste vara den. Hur kan en blomma bli så vacker?
Nu har jag nästan packat färdigt. Det är sant. Jag har packat redan. Det hör inte till vanligheterna. Jag brukar alltid i panik stå och välja kläder och halvgrina för att jag inte har något att ta på mig. Gärna kvällen innan jag ska någonstans.
Kan det vara en viss person som har påverkat mig kanske.... Jag ska bara åka till coop och köpa en grej. Sedan är allt klart.
Det har snöat här i natt. Solen skiner så det är ganska fint. Det var tur att jag köpte en talgboll till småfåglarna i går. Dom har redan hittat den, även skatan förstås. Det blir inte mycket kvar av den bollen efter ett tag. Men dom måste också leva.

Inga kommentarer: