tisdag, november 27, 2007

åh, vad bra! Jätte bra!

Hurra hurra va bra! Allt blir så bra! Tänk vad han kan Martin på Äntligen hemma. Suck. Jag blir less. Dessa program. "Visst är det bra när det är enkelt" säger han med ett snett leende. Det handlar om ventilationer. "KANON!! Köp en sån!!" Och sedan är de dom spänninga snickargrabbarna. Dom bygger en loftsäng till ett hårdrockspar. Det fick bara vara svarta, vita och röda färger sa hårsrockskillen inga pippifärger. Kanon snyggt, tyckte dom. Jaha, då var det slut.
Oj, nu är det Sverker! Stora frågan är om tandläkarvård i Polen.

Jag är ensam hemma den här veckan för Jonas är i Finland. Det känns ensamt här i lilla huset. Men det går bra. Var hemma vid sju i dag och i morgon ska jag till ateljén för första gången på jag vet inte hur länge. Camilla och jag ska plocka ner vår stora dam som vi hade klätt med grytlappar och dukar. Det var tänkt att vi skulle fortsätta på det där men det blir inget mer med det. Dessutom vill teatern ha tillbaka provdockan som vi använde. Inte mer än rätt, vi har "lånat" den i allt för många år. Jag känner för att måla, teckna, brodera, klippa och klistra. Men det blir inget gjort för mig. Jag känner lusten, men det räcker inte. Jag kommer mig inte för. Tröskeln växer och växer. Jag kan inte koncentrera mig på det där. Det är väl så då nu kanske. Jag ska inte analysera och grubbla för mycket.

Snart är det Toppform på tv. Då får man inspiration. Jag ska gå in på hemsidan nu och kolla in danska kockens recept.

Inga kommentarer: