torsdag, november 01, 2007

Idag: lugn

Nu närmar sig Rom med stormsteg och jag sitter och funderar på vad jag ska packa. Pass är bra att börja med, det står överst på min lista. Sedan har jag skrivit kamera. Sedan kom jag inte på något mer. Biljett och reseböckerna förstås. ...och kläder... ja, det blir en del ändå. Reseparlören ska ju med också. Måste lära mig att säga: Vorrei un caffè. (jag skulle vilja ha kaffe.) Säger man inte Per favore också? Det lät som om jag skulle ha sagt: Hit med en kaffe! Herregud hur ska det här gå? Jag blir väl utkastad på grund av dåligt uppträdande. Nä, det blir nog bra.
Men det ska bli skönt att se något annat än Gävle och Sandviken ett tag. Ladda batterieran (jag menar betterierna) med nya vyer och ny energi.

Ska börja jobba direkt efter resan den 12/11 igen. Det blir en helt annan grej en Dracula. Det är ju roligt med det här jobbet att det inte är samma saker hela tiden. Det blir mycket kostym som tex korsetter (på män!) och rockar. Det ska bli spännande! Premiär 16/2 i lilla gaskolockan.

Jag läste om en tjej som var utbildad till barista och hon hade vunnit priser och sånt. Det är en av mina drömmar att öppna en liten kaffe och te bar där det serveras kaffe och te av 1 klass. Skulle det inte vara något för mig? Jag blev inspirerad av Marie när hon berättade om sina drömmar och precis innan jag såg hennes så hade jag läst om barista tjejen. Jag har varit inne lite på det där tidigare men inte vetat hur man utbildar sig och nu har jag sett ett företag som har kurser. Hmm... det tål att tänkas på.

"...och så finns du
som måste växa och växa - "

Inga kommentarer: