söndag, november 25, 2007

mardröm, tunna och elslinga....

Ja, tänk vilken helg! Det har hänt så mycket som jag måste skriva om. Inte så stora saker men ändå...
Jag drömde en så hemsk mardröm natten till lördag. Jag befann mig i ett hus där allt bara förvrängdes hela tiden. Det spökade där och jag var ensam på övervåningen. Färgerna var ljusa, vitt och ljusblått. Jag var jätte rädd och sprang ut och in i rummen och hur jag än sprang så kom jag inte undan. Jag försökte skrika men det gick inte. Det blev bara hesa tröstlösa försök att låta. Jag visste vem det var som spökade, men det ansiktet var bara suddigt så jag vet inte vem det var egentligen. Men tillslut blev jag så arg så jag tänkte att jag ska fasen skratta åt den där som spökar. Jag försökte skratta men det kom inget ljud då heller så tillslut ansträngde jag mig så mycket att skrika så jag vaknade av att jag lät: Auauuaauh.... Jag lät så högt att jag vaknade av min egen röst! :-D Jag har aldrig varit med om det. Jonas vaknade och blev jätte rädd förstås och undrade vad jag gjorde. Det var en obehaglig känsla. Det tog ett tag att somna om för oss båda. Jag var tvungen att skratta mitt i allt där på natten för jag lät så rolig. Sjukt. Konstiga spratt hjärnan håller på med på nätterna.

Ja, sedan så har vi nu fått vår bruna komposttunna. Idag fick vi den. Så nu är det dags att sortera maten. Det hade vi i lägenheten också så det blir inte några problem. Men jag har glömt att fråga var man får tag i fler bruna påsar när det är aktuellt. Det ordnar sig nog.

Igår var vi i Valbo och köpte en ljusslinga som vi skulle ha i uterummet. Jag satte upp den idag och den var för kort naturligtvis. Bara att sätta sig i bilen och åka och köpa en som var längre. Det blev bra tillslut. Himla mysigt med ljusen. Jag har inte varit så mycket för ljusslingor och sånt, men nu var det verkligen dags. Det blev jätte bra. Den slingan som blev för kort satte jag upp i ett hörn i uterummet det var så mörkt där.
Det var sjukt mycket folk i Valbo idag. Har människor inget annat för sig än att åka dit och spendera en hel dag. Bara handla och köpa och ha och ha. Usch, en del syns det i blicken på tycker jag. De har en slags valbo-blick... eller nåt. Folk har pengar i alla fall, helt klart.

Jo, äntligen har fåglarna hittat mitt mattorn, eller vad man ska kalla det, av galler som jag har fyllt med nötter och två talgbollar. I morse var det massor av Talgoxar och Blåmesar. Dom är så söta. Jag ska köpa ett riktigt fint fågelbord också som jag ska fylla med solrosfrön. Det är tydligen den bästa maten sägs det.

Inga kommentarer: