tisdag, november 20, 2007

frisyr

Jag har fått önskningar från Marie och min bror att visa min nya frisyr, som går att läsa på förra inläggets kommentarer. Jag är inte sämre än att jag har tagit en liten bild...
Luggen är kort och ...ja, jag vet inte... det är väl inte så märkvärdigt. Kort i nacken och längd över öronen. Jag vill inte klippa runt öronen. Det ser så naket ut tycker jag. (Men gud, vilka stora glasögon jag har! Jag ska aldrig mer skaffa så stora glasögon som jag har nu.) Jag såg inte så mycket mer annorlunda ut innan jag klippte mig. Lite längre i nacken var det, så pass att det var omöjligt att få en form. Den bekanta "hjälmfrillan" visade sig, plus att jag färgat eller ljusat upp det gjorde att det blev frissigt. Det första jag fick höra när jag kom till jobbet var: Men du ser ut som en riktig flickängel!!! Inte det jag ville höra kanske. Jag ville ju ha en tuff frisyr... Det är väl bara att inse att jag aldrig kommer att se tuff ut.
Nu har jag nyss sett Toppform och två av deltagarna fick gå till en ekologisk frisör. Hon använde bara ekologiska produkter och färger. Inte så dumt faktiskt. Jag ska gå in på hemsidan och kolla lite mer sedan. Det var recept också.
Ja, nu har vi kört igång med Tintomara. Det är MYCKET. Mycket kostym. Det kommer att bli fina och häftiga kostymer, men nu ser jag inget slut och inte struktur. Det är alltid så i början.
Jag har kört en bil med alkolås idag. Vad krångligt, men så himla bra. Jag och Carin fick ett fnissanfall när jag skulle blåsa. Det visslade ju i den där mätaren och sedan skulle man dra in andan efter man blåst ut. Carin fick inte titta på mig för då skrattade jag bara. Innan jag fick till det där hade det gått några minuter. Men vi kom iväg i alla fall.
Jag har en ångest grej. I September så gick jag på en broderiträff. Det skulle vara tre gånger den här hösten. Sista gången blir nu nästa vecka. Jag ska tills dess brodera blå, rosa, rost, lila och röda små rutor som är 2x2 cm. Varje färg i 9 rutor. Det blir 45 rutor sammanlagt. Jag har gjort 4 rosa. Jag kommer inte att hinna detta. Jag har haft lång tid på mig, men jag har inte hunnit med det. Jag har inte någon ro att sitta och brodera heller. Grejen med den här övningen var att alla hade valt en färg, jag har valt rosa, så jag ska få alla rosa rutor och jag ger mina blå till den som valt den färgen. Fattar ni....? Hur som helst så bygger det ju på att alla är med annars så har de suttit och gjort rosa rutor till mig i onödan. Pinsamt är det, men jag orkar inte med det nu. Bäh...!
För första gången sedan vi flyttade har jag åkt buss till Gävle. Det gick himla bra! Klockan 7.00 kliver jag på bussen nästan utanför mig och 7.50 är jag i Gävle. Jag slipper sladda med bilen för att ta mig ut från gården och jag slipper ängslas över halkan. Hem blem det knixigare för det verkar som om vi som bor här i utkanten av Sandviken inte får jobba längre än till 16.30 för då slutar bussen att gå ut hit. Ändå bor vi i ett stort bostadsområde här. Jag blir så less på sånt. Vad är det frågan om? Måste dom köra med bussar som tar 60 pers om det bara åker 10? Det kanske finns en mindre buss som inte kostar så mycket. Men det gör väl inte det förstås. Hur som helst så kom jag hem och fick gå en längre bit, men det är väl ok ändå. Tur vi inte bor längre bort bara.
En sista grej innan jag går och lägger mig. Måste bara säga att Orkideen har slagit ut sin första vita blomma idag. Den är så fin! :-) Bild kommer.

1 kommentar:

Marie - Med mina händer... sa...

Tack för fotot, vilken snabb respons! Så kul att se dig när det var så längesen vi träffades. Men du är dig lik. Lite tuff och mycket söt. *skrattar* Nu sitter jag bara och väntar på att få se Jonas... Ja, och blomman. :-)

Jag, med mitt kontrollbehov, hade nog gått upp i taket av att ha dina arbetsförhållanden. Jösses vad det måste kännas ovisst i början. Att få allt att klaffa... Men med åren kommer kanske erfarenheten och du vet ju att det löser sig... eller?

Ang. ångestgrejen... Släpp det. Försök att inte spilla energi på att må dåligt för att du inte gjort alla 45 rutorna.
Ibland kommer livet emellan. Det blir inte alltid som man planerat. Äh! *rycker på axlarna* Sånt händer. Säkert är det någon annan som kan sy dina rutor eller så löser det sig på något annat sätt. Kolla om du kan få förlängd tid på dig, kanske? Det finns säkert alternativ.
Drabbar detta din duktighets-känsla? Kanske känner du skam? Ett jättebra tillfälle att öva, försöka känna att jag är bra trots att jag inte gjort detta.

Vi känner igen det där med kollektivtraffik... Det är under all kritik... Det är väl fler än du som vill ta dig till och från Gävle? Det är som förbindelsen härifrån till Lund. Man måste byta buss i Hurva, ca 7 km härifrån. Och avgångarna har bara ett par minuters fördröjning och bussarna är alltid försenade med minst fem minuter så man kan inte parera ihop dem... Så Robert måste köra bil, och jag hoppas på jobbet här i byn så vi kan sälja andra bilen.

Oj så långt det blev i kväll. Skulle mest kika in för att bli uppdaterad.
Många kramar från Marie